رفتن به محتوای اصلی

مردها باید جزئی نگر باشند!!!

روانشناسی
خوشبختی در زندگی
مردها

آقایان در چه مواردی باید جزئی نگر باشند؟

آقایان باید در موراد زیر جزئی نگر باشند:

1.توجه مثبت به وضعیت و فیزیک ظاهری همسر: مرد باید به ظاهر همسرش توجه کند و حساس باشد. زن ها دوست دارند که مردشان از ظاهر و چهره و اندام آنها تعریف کند. در واقع این تعریف و تمجید از ظاهر، توجه به همسر است و این از نیازهای اوست که دوست دارد به او توجه شود. امروزه یکی از دلایل عملهای جراحی صورت در خانمها همین نیاز به دیده شدن و توجه است.

۲. توجه به نوع پوشش همسر و تعریف کردن از آن در محیط خانه: مرد باید به مدل و رنگ و نوع لباس همسرش حساس باشد و از آن در موقعیت های مختلف تعریف و تمجید کند. زنی که به ظاهر خودش توجه نکند باید نگران این زن و خانواده اش شد؛ چرا که مردها بصری هستند و دوست دارند همسرشان در محیط خانه آراسته و زیبا باشد؛ بنابراین لازم است خانم ها به ظاهرشان توجه کنند و مردان نیز از ظاهر آنان تعریف و تمجید کنند و اگر این توجه مردان نباشد و در نتیجه رسیدگی زن به ظاهرش کم رنگ شود، زمینه برخی آسیب ها در زندگی فراهم می شود که یکی از آن آسیب ها هرزه گردی مرد درمحیط های مجازی و حتی چشم چرانی به نامحرمان میباشد.

 

۳.توجه به سلیقه همسر در خانه: داخل خانه تحت مدیریت زن است یادمان باشد اگر خانم در خانه تغییری ایجاد کرد به آن توجه کنیم و احترام بگذاریم. توجه مثبت مرد به همسرش در خانه نیروی محرک او در فعالیت های خانه است و زن را پویا و فعال می کند و سبب می‌شود از زندگیش لذت ببرد.  در مقابل اگر مرد توجه مثبت نداشته باشد و حتی سلیقه و فعالیت زن در خانه را بی اهمیت جلوه دهد، زن دیگر در خانه انگیزه‌ای برای فعالیت و تکاپو نخواهد داشت و این خود باعث سردی در خانواده می‌شود و بروز برخی از مشکلات از جمله افسردگی بعد بینی و حتی در مواردی منجر به اختلالات اضطرابی از جمله وسواس می گردد. در ضمن آسیب ها و بیماری های جنسی را هم به دنبال دارد.

 

4.توجه به دست پخت همسر: یکی دیگر از موقعیت هایی که باید به همسرمان توجه کنیم سر سفره غذاست. باید به جای توجه به تلویزیون و موبایل و... توجه مان به همسرمان باشد و به غذایی که تهیه کرده است. توجه افراد به تقویت رفتار منجر می شود و زن انگیزه بیشتری در پخت و تهیه غذای بهتر خواهد داشت و از زندگی لذت بیشتری خواهد برد.

5.توجه به صحبتهای خانم در خانه: در محیط خانه، زمانی که همسرمان با ما به صحبت و گفت و گو مشغول می شود نباید به جاهای دیگر توجه کنیم و تمام توجه و حواسمان به همسر و صحبت های او باشد. این توجه کامل باعث ارتباط کلامی مناسب می شود و گرمی روابط را به همراه خواهد داشت.

6.توجه به روزهای مهم زندگی: یکی از چیزهایی که برای خانم ها خیلی مهم است توجه همسرشان به رویدادهای مهم زندگی است. برخی از تاریخ ها و رویدادها، تاریخ های طلایی برای خانم ها به شمار میرود. برای مثال، سالروز تولدشان، سالگرد ازدواج روز زن و.... اینها روزهای طلایی است. بنابراین مرد باید در این زمان ها به همسرش توجه ویژه داشته و آن روزها را حتی با یک شاخه گل برای همسر گرامی بدارد.

 

دسته بندی

برچسب‌ها